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   Les principes de la voie soufie Naqshbandi
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Derrière le mot "Naqshband" se dressent deux idées: naqsh qui signifie " la gravure " et suggère graver le nom d'Allah dans le coeur, et bande qui signifie " le lien " et indique le lien entre l'individu et son créateur. Ceci signifie que le disciple de la Naqshbandi doit pratiquer ses prières et ses engagements selon le Saint Coran et la Sounnah du Prophète et maintenir la présence et l'amour d'Allah vivants dans son coeur par une expérience personnelle du lien entre lui et son Seigneur. ».

Cheikh Abdoul Khaliq Al-Ghoujdawani  a forger les expressions suivantes qui sont maintenant considérées les 11 principes de l'Ordre Soufi Naqshbandi :


11-Principes: Conscience du Coeur ("wouqouf qalbi")
Sur le Polythéisme caché (Shirk)
Qualification d'un Maître Soufi
Les étapes du dhikr et son accomplissement
Le Dhikr - Souvenir de Dieu
La séclusion spirituelle dans le Soufisme
La Supériorité du Service
La Conduite du Mouride avec Son Cheikh
L'Imam Ibn Taymiyya à propos des Saints et de la Sainteté
Importance de Prendre un Cheikh
11-Principes: La Conscience des nombres ("wuquf adadi")
Le Soufisme
Prendre l'Initiation ( la Bay'a)
Les 11 Principes de la Voie
Vision de Ouweis al-Qarani (r)
La Transmission 'Ouweyssi' 
   Sagesses & Connaissance
De six bénéfices du dhikr
On raconte qu’un serviteur de Dieu avait coutume d’assister à des assemblées de dhikr avec des péchés haut comme une montagne, puis qu’un jour il se leva et quitta l’une de ces assemblées débarrassé de ses péchés. C’est pourquoi le Prophète (que la paix e
Cheikh Hisham Kabbani :: 01 janvier 2015
Du bruit pendant le dhikr
Il arriva que le Prophète (que la paix et la bénédiction de Dieu soient sur lui) fasse la louange d’un homme qui était awwah - littéralement qui disait ah ! ah ! -, c’est-à-dire qui était bruyant dans son dhikr, même quand les autres le critiquaient. ahma
Cheikh Hisham Kabbani :: 01 janvier 2015
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   Citations  et anecdotes
:: You can have the five piasters ::

One day the Hodja was having a leisurely walk when all of a sudden he was slapped by somebody from behind on the nape of the neck with so much force that he was nearly knocked down,

- How dare you hit me!, the Hodja raged.

The young man, who was more than a little arrogant, apologized summarily and said he had made a slight error and had mistaken the Hodja for a very good friend of his. He further opined that the Hodja was making a mountain out of a mole hill.
After this obvious slight, nothing less than a trial by court satisfy the Hodja. He insisted upon this and there was no alternative for the offender but to submit.
The Magistrate heard the parties with apparent impartiality, but in fact he was a friend of the offender and all the time he was thinking of how to extricate him from the mess, at the same time mollifying the Hodja.

- Well, my dear Hodja, he said. I understand perfectly well how you feel. Anybody would feel the same under the circumstances. What would you say if I allowed you to slap him yourslef, would you then call it quits?

No! The Hodja wouldn't be satisfied with that. He had been gravely insulted and wanted justice done.

- Well, then. Having duly deliberated the merits of the case, I hereby fine the offender five piasters, to be paid over to the offended party as damages.

He then told the young man to go fetch the five piasters, and the latter departed with alacrity.

The Hodja sat waiting for the young man's return. An hour passed, then two hours, but there was still no sign of the young man. When it was about time for the court to close, he selected the Magistrate's busiest moment and giving him a mighty slap on the nape of the neck, said:

- Sorry I can't wait any longer, your Honour! When that fellow turns up, tell him that i said you are now entitled to the five piasters
:: Nasreddin Hodja ::
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